"зазимяване" на извънбордов двигател

Предишната тема Следващата тема Go down

"зазимяване" на извънбордов двигател

Писане  с.стоянов on Нед 15 Ное 2015 - 21:09

Здравейте, прибрах си много набързо лодката и не успях да мина през сервиз. Тази година смених карбуратора, защото съм го оставил с горивото през зимата. Така ми обясниха в сервиза. Та въпросът ми е: " Как да източа горивото от системата?" Последният път ми обясниха, че двигателя работи 5-10 минути с бензин с много масло. Или с някаква добавка? Ще съм благодарен на всеки, който се е занимавал с това да сподели опита си! Защото не ми се сменя карбуратор отново- хич не са евтини. Ако има значение- двигателят е Меркюри 20 к.с.
avatar
с.стоянов
...........................
  ...........................

Регистриран на : 11.11.2011
Брой мнения : 42

Върнете се в началото Go down

Re: "зазимяване" на извънбордов двигател

Писане  goshotanchev on Нед 15 Ное 2015 - 21:21


Има пробка на карбуратора която се развива за да изтече горивото. :здравей:
avatar
goshotanchev
...........................
  ...........................

Регистриран на : 24.04.2012
Брой мнения : 405 Рожд.дaта : 27.09.1972
Години : 44

http://goshotanchev.snimka.bg/fishing/ribi.554403.28549139

Върнете се в началото Go down

Re: "зазимяване" на извънбордов двигател

Писане  gogata1 on Нед 15 Ное 2015 - 22:01

Махаш свещите и цвърцваш малко масло в цилиндрите !! При по дълъг престой ,дърпай въженцето лекичко чат пат и няма да имаш проблеми . За карбуратора ти казаха как се прави . Видях разглобен двигател, който не е бил пипан дълго време уж на малко часове ма умрял на първия излет!!!

avatar
gogata1
...........................
  ...........................

Регистриран на : 13.11.2012
Брой мнения : 1789 Рожд.дaта : 21.10.1963
Години : 53

Върнете се в началото Go down

Re: "зазимяване" на извънбордов двигател

Писане  EU_BG_akademika on Пон 16 Ное 2015 - 5:54

Слагам качествена     добавка и нищо не пипам, само промивам със слушалки, никога не съм имал проблеми. Като отидох пролетта при Панко, той се изнанада, че мотора запали от първото дръпване.....

Колега ако решиш да използваш това, сипваш в горивото и остави да поработи 20 мин в бидон или там както го палиш вънка. После гаси и нямай грижи повече. И още нещо, не знам до колко е вярно, но познат, който е в час нещата, ми каза, че най доброто/чисто гориво в България е на Лукоил, аз от там си пълня резервоара на лодката... Гога това с цилндрите беше едно време при балканчетата......и в казарма при МНЗ машините, двигателите отдавна са с други качества, ела па морските, щом е четиритактов като развъртиш и маже, но няма нужда, мизерийте са от горивата, но с добавката няма ядове.. :рок:
avatar
EU_BG_akademika
...........................
  ...........................

Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 53

Върнете се в началото Go down

Re: "зазимяване" на извънбордов двигател

Писане  goshotanchev on Пон 16 Ное 2015 - 6:35

Академик в този магазин е изчерпана добавката .
avatar
goshotanchev
...........................
  ...........................

Регистриран на : 24.04.2012
Брой мнения : 405 Рожд.дaта : 27.09.1972
Години : 44

http://goshotanchev.snimka.bg/fishing/ribi.554403.28549139

Върнете се в началото Go down

Re: "зазимяване" на извънбордов двигател

Писане  с.стоянов on Пон 16 Ное 2015 - 6:37

Благодаря на всички за съветите и успех в риболова !
avatar
с.стоянов
...........................
  ...........................

Регистриран на : 11.11.2011
Брой мнения : 42

Върнете се в началото Go down

Re: "зазимяване" на извънбордов двигател

Писане  gogata1 on Пон 16 Ное 2015 - 8:21

Наборе видях корозирал цилиндър на 4 тактов двигател !! Може и да е стар метода но е полезен  и сега  :здравей:. Щом ми го препоръчва моя майстор правя го .
avatar
gogata1
...........................
  ...........................

Регистриран на : 13.11.2012
Брой мнения : 1789 Рожд.дaта : 21.10.1963
Години : 53

Върнете се в началото Go down

Re: "зазимяване" на извънбордов двигател

Писане  EU_BG_akademika on Пон 16 Ное 2015 - 8:24

goshotanchev написа: Академик в този магазин е изчерпана добавката .

Ами в този не е, даже излиза по евтино.....
avatar
EU_BG_akademika
...........................
  ...........................

Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 53

Върнете се в началото Go down

Re: "зазимяване" на извънбордов двигател

Писане  EU_BG_akademika on Пон 16 Ное 2015 - 9:21

gogata1 написа:Наборе видях корозирал цилиндър на 4 тактов двигател !! Може и да е стар метода но е полезен  и сега  :здравей:. Щом ми го препоръчва моя майстор правя го .
За да корозира е влязла влага, това няма как да стане ако всичко му е у ред.
avatar
EU_BG_akademika
...........................
  ...........................

Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 53

Върнете се в началото Go down

Re: "зазимяване" на извънбордов двигател

Писане  КИРО on Пон 16 Ное 2015 - 12:58

Може може Синко,Не виждаш дали всички клапани са затворени.
А влагата и "през блока си влиза",еле ако си постоянно до морето.
3-4 проверки си правя зимно време,като всяко от тях включва задължително
палене на мотора за десетина минути.Абе една цигара време.
avatar
КИРО
...........................
  ...........................

Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 20495 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 59

Върнете се в началото Go down

Re: "зазимяване" на извънбордов двигател

Писане  EU_BG_akademika on Пон 16 Ное 2015 - 13:54

КИРО написа:
3-4 проверки си правя зимно време,като всяко от тях включва задължително
палене на мотора за десетина минути.Абе една цигара време.

Първо твоят не е морски и му е позволено да влиза вода, втори си с въздушно охлаждане, а клапаните се проверяват дали са затворени с винта, след компресия, следва работен ход, тогава именно са затворени клапаните. Компресията е само един такт, не може да бъде сгрешена :здравей:
avatar
EU_BG_akademika
...........................
  ...........................

Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 53

Върнете се в началото Go down

Re: "зазимяване" на извънбордов двигател

Писане  Тедо on Пон 16 Ное 2015 - 14:13

Източването на горивото от карбуратора невинаги е спасение - най-добре е да се ползва добавка за горивото - например такава
[You must be registered and logged in to see this image.]
Струва 25лв и се разрежда в много гориво - приблизително 30мл в 3.7л бензин или за по-лесно, 1:100

Зазимяването е по-важно за 2-тактовите машини. 4-тактовите, ако няма да се ползват 3-4 месеца, може да минат и само с нови /сменени/ масла + добавка. Хубаво е при възможност да се припалват в бидон веднъж месечно с бензин с добавката.
Не е хубаво моторът да зимува със стари масла, ако сте направили повече от 50 моточаса от последната смяна, обслужете го за "зимува" с чисти масла.

avatar
Тедо
...........................
  ...........................

Регистриран на : 09.06.2009
Брой мнения : 1601 Рожд.дaта : 23.06.1974
Години : 43

http://www.zanderbg.com

Върнете се в началото Go down

Re: "зазимяване" на извънбордов двигател

Писане  Тедо on Пон 16 Ное 2015 - 14:17

с тази добавка бензинът се запазва до 12 месеца
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
Тедо
...........................
  ...........................

Регистриран на : 09.06.2009
Брой мнения : 1601 Рожд.дaта : 23.06.1974
Години : 43

http://www.zanderbg.com

Върнете се в началото Go down

Re: "зазимяване" на извънбордов двигател

Писане  rrk on Пон 16 Ное 2015 - 15:44

Здравейте колеги, по-долу искам да споделя нещата които съм научил за зазимяването на двигателите,
като нямам претенции да е напълно изчерпателно и ще е хубаво ако се включат и други колеги със съвети.

1. Промиване на двигателя със сладка вода.

Промиването на двигателя със сладка вода е едно от най-важните неща преди зимния сезон.
В зависимост от големината на двигателя може да се промие във варел/бидон, чрез слушалки или чрез специален отвор за
промиване който обикновено се среща при по-големи двигатели.
Времето за промиване го дават 10-15 мин.

2. Смяна маслото на двигателя (при четиритактови двигатели)

Повечето производители препоръчват смяна на маслото на 100 часа или след края на сезона.
При нас това правило не се спазва много, но ако сте решили да сменяте маслото е по-добре да се направи
в края на сезона отколкото напролет. Идеята е,че е по-добре за двигателя да се съхранява с ново масло отколкото със
старо/замърсено.

3. Смяна на маслото в ботуша.

Маслото в ботуша също се препоръчва да се смени в края на сезона.
Ако сте решили да не го сменяте е хубаво поне да се провери.
За целта развивате долната пробка и гледате дали ще изтече вода.
Маслотo за ботуша, примерно на Qiucksilver, е синьо-зелено на цвят когато е ново или не съдържа вода.
Ако маслото ви си е променило цвета на кафяво или по-тъмно, това означава, че е примесено с вода.
По принцип тези масла са разработени така, че да поемат до 20 % вода без да се нарушат значително смазващите свойства.

4. Защита на двигателя през зимния престой.

Сваляме капака на двигателя и оглеждаме какво е положението там. Ако има незначителни солни натрупвания ги изплакваме със вода.
Ако има значителни отлагания търсим причината. Проверяваме състоянието около термостата, понеже там най-често се появяват солни отлагания.
Хубаво е да се свалят и огледат свещите, да се почистят от нагар и да се напръскат със защитен спрей.
По яхтените магазини има спрейове за защита на двигателите при по-дълъг престой. При работещ двигател се пръска във всмукателя на двигателя
докато започне да заглъхва и се появи бял пушек.
Друг вариант е да се свалят свещите и със спринцовка директно да се впръска масло в цилиндрите и след това двигателя да се развърти НА РЪКА
2-3 оборота.
Това важи в пълна сила за места където въздуха е влажен и при по дълъг престой е напълно възможно цилиндрите да кородират/ръждясат
дори и за една зима.
Добре е двигателя да се напръска умерено със смазващ спрей, който да защити всички метални и гумени детайли.
Отвън двигателя се оглежда за гресьорки и се гресира с помоща на такаламит. Смазват се и всички подвижни части по управление, повдигане и т.н.
Когато сме приключили с всички операции по зазимяването зачохляме двигателя с чохъл (или омазнен парцал) за да предотвратим навлизането
на въздух в цилиндрите.

5. Грижа за горивото.

Силно се препоръчва преди зазимяване да се налее в резервоара стабилизатор за гориво и след това двигателя да поработи 10-15 мин ,
за да навлезе горивото в двигателя. Това е основно за инжекционни двигатели. За карбураторни се препоръчва източване на горивото от карбуратора.
Не е правилно да се счита стабилизатора на горивото за консервант на двигателя.

6. Преглед на винта/пропелера

Хубаво е, когато лодката е изкарана, винта да се свали и да се огледа за  подбитости и огъвания и дали се върти без да задира.
Шлиците на вала се намазват с морска грес.

7. Импелер

Препоръчва се смяна на всеки два сезона, но това обикновено се прави преди началото на сезона, тъй като няма смисъл новия импелер
да стои цяла зима в двигателя.

ВАЖНО: След като сме приключили със зазимяването и  промиването, двигателя трябва 2-3 пъти да се повдигне напълно и спусне за да
сме сигурни, че всичката вода се е изтекла изцяло.

Както споменаха колеги по-горе най-добрия начин за запазване е като се припалва двигателя веднъж на 2-3 седмици за по десетина минути.
Описанито по-горе не е в последователност, така че когато прочетете всичко си преценете как да действате.
avatar
rrk
...........................
  ...........................

Регистриран на : 03.10.2014
Брой мнения : 24 Рожд.дaта : 12.11.1969
Години : 47

Върнете се в началото Go down

Re: "зазимяване" на извънбордов двигател

Писане  savi aleksiev on Сря 17 Фев 2016 - 22:11

[You must be registered and logged in to see this link.] sunglasses2
Ниюо че зимата замина ида и друга ,дано да е полезно sunglasses2
avatar
savi aleksiev
...........................
  ...........................

Регистриран на : 30.10.2009
Брой мнения : 3298 Рожд.дaта : 05.12.1961
Години : 55

Върнете се в началото Go down

Re: "зазимяване" на извънбордов двигател

Писане  Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Предишната тема Следващата тема Върнете се в началото


 
Permissions in this forum:
Не Можете да отговаряте на темите