Тримаран в бойна готовнист Fire Boat Li-po

Предишната тема Следващата тема Go down

Тримаран в бойна готовнист Fire Boat Li-po

Писане  felippemassa on Чет 23 Фев 2017 - 16:51

Здравейте, радвам се да ви покажа новото ми изпълнение лодка за захранка. Всичко започна от един проект, който осъществих преди 7 години, но за него ще ви разкажа малко по-нататък.
Така де да започвам. След ден два размисъл за концепцията, се спрях на тримаран. Веднага започнах изработката на матрица за корпуса от фибран слепен с лепило. След доста шкурене рязане и т.н. се стигна до засмоляването.  Първият слой го засмолих със епоксидна смола, заради топлинната реакция на полиестерната и следователно топенето на фибрана. След няколко дни вече корпусът вече беше готов за гадната част, а именно шкуренето и китосването. Добавих и един спойлер, ей така за фаца, както се казва.
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
Скоро след тегавата част дойде време за боядисване. Спрях се на черен металик с леек червен отенък и с най едрите частици.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Няколко стикерчета и кажи речи бях готов с дизайна.
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
До тук с външната част. Ще обърна малко внимание на електрониката и механичната част.
Лодката е с 2 контейнера, които се оварят с помощта на две големи серва, издърпващи малки шишчета, които законтрят капаците. След малко играчка успях да постигна превключването на 3 режима за светлини:1- без светлини 2-само предни 3- само задни. Това го направих така, защото при дневен риболов когато са включени и предни и задни е много по- лесно да се ориентираш за посоката на лодката на далечна дистанция. При нощен риболов съм стигнал до извода, че задните светлини не помагат толкова, колкото вредят защото ако гледате лодката се виждат единствено те. При тяхното изключване, то вече виждате осветената пътека от предните светлини, която е около 2 метра и по този начин е по-приятно управлението.
При този проект дейвудите ми бяха със семеринги, лагери и отвор за смазване. За разлика от предишните ми лодки, тук добавих по една гумена тръбичка, която излиза на отвора за смяна на акумулаторите. Тази тръбичка я пълня със смазка, която с течение на времето се влива в дейвудите.
На снимката се вижда ръбичката, в ляво от пружинката.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Като заговорихме за пружинката, ползвам я за захващане на капачето. По този начин, като го издърпаме после само отива на мястото си и няма вероятност да литне повреме на вояж :D .
Дойде време и за моторите. Двигателчетата, които използвах са най- мощните на Johnson- Electric модел 788 Perfect. Поради голямата им мощност съм ги намалил на 30 процента, заради консумацията на ток. А пък и на тези проценти лодката си върви много прилично. Използвах 45мм перки, които подпомагат за по- добра скорост при ниски обороти. Консумацията, която ми дават в натоварено състояние на максимум е 6 ампера общо за двата мотора.
Апаратурата, която използвам е Devention Devo 7. Според мен е доста добра за парите си и има достатъчно функции улесняващи настройката, въпреки малко по-сложното меню.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Попълнението което направих към тази лодка е използването на 2 акумулатора. Основен и резервен. Основният е Turnigy 4S 16000 mAh, а резервният е Turnigy 3s 2500 mAh. На резервният акумулатор захранвам сервата и приемника. Поради голямата консумация на сервата, то е добре те да се захранват от друг акумулатор, а не от контролера, защото може да се стигне до изгарянето на контролер. При спадане на напрежението на основния акумулатор, имам сигнализатор, който ми показва че стигам критичния минимум и чрез завъртане на потенциометър от апаратурата превключвам на резервния. Всичко се случва чрез реле управлявано от серво. По този начин дори да имам ниско напрежение в основния акумулатор, то приемникът ми е винаги захранен и ще може да задвижи сервото да превключа на основен. Има бекъп модули, за тази работа, но аз не желая да ги използвам поради причината, че има кратък момент от превключването от основен на резервен, в който приемникът остава незахранен. Точно това може да доведе до проблем в разпознаването на приемник- предавател на голямо разстояние. В моят случай при превключване приемникът си остава захранен постоянно.
Използвам литиево полимерни батерии, както за лодката, така и за предавателя.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Това е зарядното което използвам за акумулаторите.
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
Дистанцията, която достигам без външна антена е от порядъка на 600-700 метра, което е достатъчно и следователно не се нуждая от усилена антена. Теглото на лодката без акумулаторите е 5.5 кг. Със тях става точно 6.9 кг. Не се сещам какво още да добавя. Качвам две клипчета които да покажат как се държи на вода.


Това е, което се сещам да кажа за тази лодка. :D

Тук качвам снимки от предният ми проект, който беше подобен по визия с новия, но различен като размери, брой на бордове и т.н.
[QUOTE=Felippemassa;385836]Вторият проект е готов!
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]



Последната промяна е направена от felippemassa на Вто 7 Мар 2017 - 18:30; мнението е било променяно общо 1 път
avatar
felippemassa
...........................
  ...........................

Регистриран на : 15.07.2009
Брой мнения : 458 Рожд.дaта : 04.08.1988
Години : 28

http://fishingbg.nforum.biz/index.htm

Върнете се в началото Go down

Re: Тримаран в бойна готовнист Fire Boat Li-po

Писане  Моряка on Чет 23 Фев 2017 - 17:05

Супер си се справил, браво :здравей: worshippy
avatar
Моряка
глоб.модератор
глоб.модератор

Регистриран на : 15.05.2009
Брой мнения : 7908 Рожд.дaта : 30.12.1967
Години : 49

Върнете се в началото Go down

Re: Тримаран в бойна готовнист Fire Boat Li-po

Писане  КИРО on Чет 23 Фев 2017 - 19:12

Браво Вильо,скри ми шапката бре - поклон. worshippy clap clap
Пробвай другия път,фибрана да го облепиш с КНИЖНО тиксо,
и залей с полиестерната. sunglasses2
avatar
КИРО
...........................
  ...........................

Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 20417 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 59

Върнете се в началото Go down

Re: Тримаран в бойна готовнист Fire Boat Li-po

Писане  cat1 on Чет 23 Фев 2017 - 19:14

Много хубаво евала са вложения труд .
avatar
cat1
...........................
  ...........................

Регистриран на : 08.02.2016
Брой мнения : 412 Рожд.дaта : 22.11.1973
Години : 43

Върнете се в началото Go down

Re: Тримаран в бойна готовнист Fire Boat Li-po

Писане  goshotanchev on Пет 24 Фев 2017 - 6:26

Чудеса си сътворил АДМИРАЦИИ !!!
avatar
goshotanchev
...........................
  ...........................

Регистриран на : 24.04.2012
Брой мнения : 397 Рожд.дaта : 27.09.1972
Години : 44

http://goshotanchev.snimka.bg/fishing/ribi.554403.28549139

Върнете се в началото Go down

Re: Тримаран в бойна готовнист Fire Boat Li-po

Писане  EU_BG_akademika on Пет 24 Фев 2017 - 8:44

goshotanchev написа:Чудеса си сътворил АДМИРАЦИИ !!!
+1 worshippy
avatar
EU_BG_akademika
...........................
  ...........................

Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 53

Върнете се в началото Go down

Re: Тримаран в бойна готовнист Fire Boat Li-po

Писане  nasco2 on Пет 24 Фев 2017 - 9:35


Те на това му се вика " Човек без работа " 29e6bbd771c7f3dfc36b


Само адмирации заслужаваш clap worshippy thumbsupsmileyanim
avatar
nasco2
...........................
  ...........................

Регистриран на : 19.01.2010
Брой мнения : 5524 Рожд.дaта : 30.06.1972
Години : 44

http://www.softparket.com

Върнете се в началото Go down

Re: Тримаран в бойна готовнист Fire Boat Li-po

Писане  prokop4o on Съб 29 Апр 2017 - 7:26

Браво колега лодката е страшна!

Не можах да разбера само това: "3 режима за светлини:1- без светлини 2-само предни 3- само задни. Това го направих така, защото при дневен риболов когато са включени и предни и задни е много по- лесно да се "
Не трябва ли да има още един режим? 4 предни и задни
avatar
prokop4o
...........................
  ...........................

Регистриран на : 25.01.2010
Брой мнения : 69 Рожд.дaта : 11.11.1986
Години : 30

Върнете се в началото Go down

Re: Тримаран в бойна готовнист Fire Boat Li-po

Писане  Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Предишната тема Следващата тема Върнете се в началото

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Не Можете да отговаряте на темите